Groo Continu
Customer Feedback

Continu Customer Feedback van Groo biedt het juiste inzicht, diepgaand begrip in je klanten, slimme programma’s en beproefde support op maat.

Groo Continu
Customer Feedback

Continu Customer Feedback van Groo biedt het juiste inzicht, diepgaand begrip in je klanten, slimme programma’s en beproefde support op maat.

Jouw klantreis met Groo

Samen op zoek naar de momenten van de waarheid. De strategie vormt het vertrekpunt van de klantreis waarin we samen ontdekken wat er écht toe doet. Van strategie naar bewustwording, van het verzamelen van feedback naar de analyse tot daadwerkelijke actie. Stap voor stap helpen we jouw medewerkers het beste uit zichzelf te halen om de klant optimaal te bedienen, te laten groeien.

1. Strategie

Wat betekent klantbeleving voor jouw organisatie, voor jouw klant en medewerker? Tijdens een strategische sessie met directie, management en het klantbelevingsteam geven we antwoord op deze vraag. Samen bepalen we het gewenste resultaat en stellen we de bouwstenen van het klantbelevingsprogramma vast. Ook is dit het moment waarop het eerste moment van de waarheid wordt bepaald waarmee we van start gaan.

2. Klantreis & Bewustwording

Bewustwording en betrokkenheid zijn key. Samen met directie en/of marketing maar ook zeker met de betrokken medewerkers beschrijven we de klantreis (customer journey). Niet alleen omdat zij dagelijks klantcontact hebben en ons gelijk helder inzicht in de klantreis geven. Meer nog om hen te betrekken en bewustwording te creëren voor de noodzaak van verbetering van de klantbeleving. Samen bepalen we hoe zowel de functionele als emotionele klantbeleving eruit ziet en zou moeten zien.

3. Ontwikkeling & Design

Klantreis bepaald? Dan is het tijd om de vragenlijst op te stellen. Dat doet Groo; kort, bondig en to the point. In het gewenste design wordt deze geïntegreerd in ons onderzoeksplatform. Samen met jou bepalen we de workflow en hiërarchie, de KPI’s, bijbehorende triggers en de inrichting van het dashboard. Welke medewerkers gaan met het dashboard werken, wie moet welke klantfeedback op welk moment ontvangen? Acties en alerts worden bepaald en ingesteld en Groo faciliteert de koppeling tussen jullie CRM-omgeving en ons onderzoeksplatform.

4. Implementatie & Training

Alles staat nu klaar om de eerste klanten uit te nodigen hun feedback te geven. Maar voordat we starten, voeren we nog een grondige testfase uit. Als alles foutloos werkt, beginnen we. Vanaf het eerste moment van livegang komt de klantfeedback binnen. Na een paar dagen zijn de eerste inzichten al goed af te lezen en kan het kernteam al aan de slag. Na 4 weken trainen we de betrokken medewerkers in het gebruik van ons online dashboard en activatie-management. Ook het klantbelevingsteam en de directie leren het dashboard te gebruiken op basis van directe klantfeedback.

5. Feedback verzamelen

Het verzamelen van feedback lijkt makkelijk. Maar waar begin je, welke vragen stel je en hoe prikkel je de klant om jou van de juiste feedback te voorzien? Groo helpt je bij het verzamelen van de juiste feedback per kanaal. Met onze geavanceerde technologie waardoor alle contactmomenten met elkaar te vergelijken zijn, volledig in de huisstijl van jouw organisatie. Nieuwsgierig? Bekijk het in onze demo.

6. Analyse & Insights

Groo zorgt ervoor dat relevante klantfeedback in de juiste vorm, op de juiste plek in de organisatie landt. Medewerkers kunnen klanten dírect een geoptimaliseerde klantervaring bieden. Maar dat alleen is niet genoeg. Alle individuele klantfeedback wordt gegroepeerd om tot het juiste inzicht te komen. Op basis van deze inzichten wordt de prioriteitenmatrix bepaald. Tekst analytics geven vervolgens dieper inzicht in het waarom achter de feedback door middel van overzichtelijke tag clouds. Groo weet te achterhalen wat de drijfveren van jouw klanten zijn. Van klagende klant, naar enthousiaste promotor: het start met de juiste inzichten. Nieuwsgierig? Bekijk het in onze demo.

7. Act to improve

Tijd om alle feedback en inzichten te benutten en de klantbeleving te optimaliseren. Groo werkt met de organisatieloop en de medewerkerloop. De medewerkerloop buigt een negatieve klantervaring direct om tot een positieve klantbeleving. De organisatieloop is gericht op ‘gestapelde’ klantfeedback. Op basis van data worden de belangrijkste insights bepaald en organisatieverbeteringen voor de lange termijn doorgevoerd. Het is ook mogelijk om als manager gecontroleerd acties uit te laten voeren door je medewerkers om de prestaties van het team te verbeteren. Closed-loop-feedback. Nieuwsgierig? Bekijk het in onze demo.

previous arrow
1. Strategie
Image is not available
1. Strategie

Wat betekent klantbeleving voor jouw organisatie, voor jouw klant en medewerker? Tijdens een strategische sessie met directie, management en het klantbelevingsteam geven we antwoord op deze vraag. Samen bepalen we het gewenste resultaat en stellen we de bouwstenen van het klantbelevingsprogramma vast. Ook is dit het moment waarop het eerste moment van de waarheid wordt bepaald waarmee we van start gaan.

Wat betekent klantbeleving voor jouw organisatie, voor jouw klant en medewerker? Tijdens een strategische sessie met directie, management en het klantbelevingsteam geven we antwoord op deze vraag. Samen bepalen we het gewenste resultaat en stellen we de bouwstenen van het klantbelevingsprogramma vast. Ook is dit het moment waarop het eerste moment van de waarheid wordt bepaald waarmee we van start gaan.

Wat betekent klantbeleving voor jouw organisatie, voor jouw klant en medewerker? Tijdens een strategische sessie met directie, management en het klantbelevingsteam geven we antwoord op deze vraag. Samen bepalen we het gewenste resultaat en stellen we de bouwstenen van het klantbelevingsprogramma vast. Ook is dit het moment waarop het eerste moment van de waarheid wordt bepaald waarmee we van start gaan.

2. Klantreis
Image is not available
2. Klantreis & bewustwording

Bewustwording en betrokkenheid zijn key. Samen met directie en/of marketing maar ook zeker met de betrokken medewerkers beschrijven we de klantreis (customer journey). Niet alleen omdat zij dagelijks klantcontact hebben en ons gelijk helder inzicht in de klantreis geven. Meer nog om hen te betrekken en bewustwording te creëren voor de noodzaak van verbetering van de klantbeleving. Samen bepalen we hoe zowel de functionele als emotionele klantbeleving eruit ziet en zou moeten zien. Klik hier voor een voorbeeld.

Bewustwording en betrokkenheid zijn key. Samen met directie en/of marketing maar ook zeker met de betrokken medewerkers beschrijven we de klantreis (customer journey). Niet alleen omdat zij dagelijks klantcontact hebben en ons gelijk helder inzicht in de klantreis geven. Meer nog om hen te betrekken en bewustwording te creëren voor de noodzaak van verbetering van de klantbeleving. Samen bepalen we hoe zowel de functionele als emotionele klantbeleving eruit ziet en zou moeten zien. Klik hier voor een voorbeeld.

Bewustwording en betrokkenheid zijn key. Samen met directie en/of marketing maar ook zeker met de betrokken medewerkers beschrijven we de klantreis (customer journey). Niet alleen omdat zij dagelijks klantcontact hebben en ons gelijk helder inzicht in de klantreis geven. Meer nog om hen te betrekken en bewustwording te creëren voor de noodzaak van verbetering van de klantbeleving. Samen bepalen we hoe zowel de functionele als emotionele klantbeleving eruit ziet en zou moeten zien. Klik hier voor een voorbeeld.

3. Ontwikkeling & design
Image is not available
3. Ontwikkeling & Design

Klantreis bepaald? Dan is het tijd om de vragenlijst op te stellen. Dat doet Groo; kort, bondig en to the point. In het gewenste design wordt deze geïntegreerd in ons onderzoeks-platform. Samen met jou bepalen we de workflow en hiërarchie, de KPI’s, bijbehorende triggers en de inrichting van het dashboard. Welke medewerkers gaan met het dashboard werken, wie moet welke klantfeedback op welk moment ontvangen? Acties en alerts worden bepaald en ingesteld en Groo faciliteert de koppeling tussen jullie CRM-omgeving en ons onderzoeks-platform. Klik hier voor een voorbeeld.

Klantreis bepaald? Dan is het tijd om de vragenlijst op te stellen. Dat doet Groo; kort, bondig en to the point. In het gewenste design wordt deze geïntegreerd in ons onderzoeksplatform. Samen met jou bepalen we de workflow en hiërarchie, de KPI’s, bijbehorende triggers en de inrichting van het dashboard. Welke medewerkers gaan met het dashboard werken, wie moet welke klantfeedback op welk moment ontvangen? Acties en alerts worden bepaald en ingesteld en Groo faciliteert de koppeling tussen jullie CRM-omgeving en ons onderzoeksplatform. Klik hier voor een voorbeeld.

Klantreis bepaald? Dan is het tijd om de vragenlijst op te stellen. Dat doet Groo; kort, bondig en to the point. In het gewenste design wordt deze geïntegreerd in ons onderzoeksplatform. Samen met jou bepalen we de workflow en hiërarchie, de KPI’s, bijbehorende triggers en de inrichting van het dashboard. Welke medewerkers gaan met het dashboard werken, wie moet welke klantfeedback op welk moment ontvangen? Acties en alerts worden bepaald en ingesteld en Groo faciliteert de koppeling tussen jullie CRM-omgeving en ons onderzoeksplatform. Klik hier voor een voorbeeld.

4. Implementatie & Training
Image is not available
4. Implementatie & Training

Alles staat nu klaar om de eerste klanten uit te nodigen hun feedback te geven. Maar voordat we starten, voeren we nog een grondige testfase uit. Als alles foutloos werkt, beginnen we. Vanaf het eerste moment van livegang komt de klantfeedback binnen. Na een paar dagen zijn de eerste inzichten al goed af te lezen. Op dat moment starten we met het trainen van de betrokken medewerkers in het gebruik van het klantbelevingsprogramma. Ook het klantbelevingsteam en de directie leren het dashboard te gebruiken op basis van directe klantfeedback. Klik hier voor een voorbeeld.

Alles staat nu klaar om de eerste klanten uit te nodigen hun feedback te geven. Maar voordat we starten, voeren we nog een grondige testfase uit. Als alles foutloos werkt, beginnen we. Vanaf het eerste moment van livegang komt de klantfeedback binnen. Na een paar dagen zijn de eerste inzichten al goed af te lezen. Op dat moment starten we met het trainen van de betrokken medewerkers in het gebruik van het klantbelevingsprogramma. Ook het klantbelevingsteam en de directie leren het dashboard te gebruiken op basis van directe klantfeedback. Klik hier voor een voorbeeld.

Alles staat nu klaar om de eerste klanten uit te nodigen hun feedback te geven. Maar voordat we starten, voeren we nog een grondige testfase uit. Als alles foutloos werkt, beginnen we. Vanaf het eerste moment van livegang komt de klantfeedback binnen. Na een paar dagen zijn de eerste inzichten al goed af te lezen. Op dat moment starten we met het trainen van de betrokken medewerkers in het gebruik van het klantbelevingsprogramma. Ook het klantbelevingsteam en de directie leren het dashboard te gebruiken op basis van directe klantfeedback. Klik hier voor een voorbeeld.

5. Feedback verzamelen
Image is not available
5. Feedback verzamelen

Het verzamelen van feedback lijkt makkelijk. Maar waar begin je, welke vragen stel je en hoe prikkel je de klant om jou van de juiste feedback te voorzien? Groo helpt je bij het verzamelen van de juiste feedback per kanaal. Met geavanceerde technologie waardoor alle contactmomenten met elkaar te vergelijken zijn, volledig in de huisstijl van jouw organisatie.

Het verzamelen van feedback lijkt makkelijk. Maar waar begin je, welke vragen stel je en hoe prikkel je de klant om jou van de juiste feedback te voorzien? Groo helpt je bij het verzamelen van de juiste feedback per kanaal. Met geavanceerde technologie waardoor alle contactmomenten met elkaar te vergelijken zijn, volledig in de huisstijl van jouw organisatie.

Het verzamelen van feedback lijkt makkelijk. Maar waar begin je, welke vragen stel je en hoe prikkel je de klant om jou van de juiste feedback te voorzien? Groo helpt je bij het verzamelen van de juiste feedback per kanaal. Met geavanceerde technologie waardoor alle contactmomenten met elkaar te vergelijken zijn, volledig in de huisstijl van jouw organisatie.

6. Analyse & Insights
Image is not available
6. Analyse & Insights

Groo zorgt ervoor dat relevante klantfeedback in de juiste vorm, op de juiste plek in de organisatie landt. Medewerkers kunnen klanten dírect een geoptimaliseerde klantervaring bieden. Maar dat alleen is niet genoeg. Alle individuele klantfeedback wordt gegroepeerd om tot het juiste inzicht te komen. Op basis van deze inzichten wordt de prioriteitenmatrix bepaald. Tekst analytics geven vervolgens dieper inzicht in het waarom achter de feedback door middel van overzichtelijke tag clouds. Groo weet te achterhalen wat de drijfveren van jouw klanten zijn. Van klagende klant, naar enthousiaste promotor: het start met de juiste inzichten.

Groo zorgt ervoor dat relevante klantfeedback in de juiste vorm, op de juiste plek in de organisatie landt. Medewerkers kunnen klanten dírect een geoptimaliseerde klantervaring bieden. Maar dat alleen is niet genoeg. Alle individuele klantfeedback wordt gegroepeerd om tot het juiste inzicht te komen. Op basis van deze inzichten wordt de prioriteitenmatrix bepaald. Tekst analytics geven vervolgens dieper inzicht in het waarom achter de feedback door middel van overzichtelijke tag clouds. Groo weet te achterhalen wat de drijfveren van jouw klanten zijn.
Van klagende klant, naar enthousiaste promotor: het start met de juiste inzichten.

Groo zorgt ervoor dat relevante klantfeedback in de juiste vorm, op de juiste plek in de organisatie landt. Medewerkers kunnen klanten dírect een geoptimaliseerde klantervaring bieden. Maar dat alleen is niet genoeg. Alle individuele klantfeedback wordt gegroepeerd om tot het juiste inzicht te komen. Op basis van deze inzichten wordt de prioriteitenmatrix bepaald. Tekst analytics geven vervolgens dieper inzicht in het waarom achter de feedback door middel van overzichtelijke tag clouds. Groo weet te achterhalen wat de drijfveren van jouw klanten zijn.
Van klagende klant, naar enthousiaste promotor: het start met de juiste inzichten.

7. Act to improve
Image is not available
7. Act to improve

Tijd om alle feedback en inzichten te benutten en de klantbeleving te optimaliseren. Groo werkt met de organisatieloop en de medewerkerloop. De medewerkerloop buigt een negatieve klantervaring direct om tot een positieve klantbeleving. De organisatieloop is gericht op ‘gestapelde’ klantfeedback. Op basis van data worden de belangrijkste insights bepaald en organisatieverbeteringen voor de lange termijn doorgevoerd. Het is ook mogelijk om als manager gecontroleerd acties uit te laten voeren door je medewerkers om de prestaties van het team te verbeteren. Closed-loop-feedback.

Tijd om alle feedback en inzichten te benutten en de klantbeleving te optimaliseren. Groo werkt met de organisatieloop en de medewerkerloop. De medewerkerloop buigt een negatieve klantervaring direct om tot een positieve klantbeleving. De organisatieloop is gericht op ‘gestapelde’ klantfeedback. Op basis van data worden de belangrijkste insights bepaald en organisatieverbeteringen voor de lange termijn doorgevoerd. Het is ook mogelijk om als manager gecontroleerd acties uit te laten voeren door je medewerkers om de prestaties van het team te verbeteren. Closed-loop-feedback.

Tijd om alle feedback en inzichten te benutten en de klantbeleving te optimaliseren. Groo werkt met de organisatieloop en de medewerkerloop. De medewerkerloop buigt een negatieve klantervaring direct om tot een positieve klantbeleving. De organisatieloop is gericht op ‘gestapelde’ klantfeedback. Op basis van data worden de belangrijkste insights bepaald en organisatieverbeteringen voor de lange termijn doorgevoerd. Het is ook mogelijk om als manager gecontroleerd acties uit te laten voeren door je medewerkers om de prestaties van het team te verbeteren. Closed-loop-feedback.

next arrow

Extra diensten

Training op locatie

In de training op locatie worden alle betrokkenen bij het onderzoek getraind om het dashboard te gebruiken, de resultaten te interpreteren en de juiste acties zelf of door collega’s te ondernemen. Men kan complimenten geven aan collega’s, verbeteracties uitzetten binnen de organisatie en concreet commerciele kansen benutten bij een klant.

Verbeterworkshop

Daar waar de training op locatie heel erg gericht is op het dagelijkse gebruik van het dashboard en de opvolging van individuele klantfeedback is de verbeterworkshop vooral gericht op het komen tot structurele verbeteringen. Tijdens de workshop richten we ons op de belangrijkste 3 tot 5 verbeterpunten op basis van de inzichten over een langere periode.

Rapportages & Communicatie

Ondanks dat het een continu onderzoek is met realtime inzicht is het van belang om zowel interne als externe stakeholders periodiek te informeren. Denk hierbij aan een jaarrapportage aan directie of een nieuwsbrief richting klanten. Groo kan hierbij assisteren door middel periodieke rapportages of op-maat gemaakte infographics.